Naši absolvent dle svých možností
Přemýšlení staví výš než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech
- Kriticky hodnotí vše, co se dozvídá
- Nachází svůj vlastní, osobitý způsob myšlení, který dále rozvíjí
- Informace neposuzuje izolovaně, ale v širším kontextu a souvislostech
- Vítá nové přístupy, možnosti, umí je uchopit, hledá optimální řešení
- Chybu bere jako přirozenou součást vývoje
- Přijde – li někdo jiný s lepším řešením problému, je připravený se vzdát svého
Věří, že on sám je tvůrcem svého vlastního života a i svět kolem sebe vnímá jako živý organismus, který se neustále vyvíjí
- Ví, co chce a jde si za tím
- Přebírá odpovědnost za vše, co vytváří
- Je samostatný, má rád svá vlastní řešení, ale nelpí na nich
- Nebojí se přiznat, že něco neví
- Přijímá svět takový, jaký je. Když mu něco nesedí, tak s tím aktivně pracuje
- Nečeká, že jeho problémy za něj vyřeší někdo jiný
- Reflektuje, co svým chováním způsobuje
- Víc dělá, než mluví
- Baví ho poznávat svět
Zajímá se o sebe, o druhé a vůbec o život v celé jeho hloubce a šíří
- Zajišťuje, co potřebuje on sám, jeho rodina, škola, společnost a umí tyto potřeby skloubit
- Váží si svoji práce i práce druhých
- Rozumí, že některé věci nemůže obstát sám. Ví, že je součástí celku
- Čerpá inspiraci a získává obohacení za spolupráce s druhými, vytváří společné projekty
- Hledá čistá řešení, tzn. taková jsou nejen v jeho zájmu, ale jsou užitečná i pro zúčastněné
- Respektuje dohodnuté principy spolupráce s druhými
- Zná své místo ve společnosti
- Dokáže ocenit různé úhly pohledu na jednu věc