Naši absolvent dle svých možností
Přemýšlení staví výš než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech
- Kriticky hodnotí vše, co se dozvídá
 - Nachází svůj vlastní, osobitý způsob myšlení, který dále rozvíjí
 - Informace neposuzuje izolovaně, ale v širším kontextu a souvislostech
 - Vítá nové přístupy, možnosti, umí je uchopit, hledá optimální řešení
 - Chybu bere jako přirozenou součást vývoje
 - Přijde – li někdo jiný s lepším řešením problému, je připravený se vzdát svého
 
Věří, že on sám je tvůrcem svého vlastního života a i svět kolem sebe vnímá jako živý organismus, který se neustále vyvíjí
- Ví, co chce a jde si za tím
 - Přebírá odpovědnost za vše, co vytváří
 - Je samostatný, má rád svá vlastní řešení, ale nelpí na nich
 - Nebojí se přiznat, že něco neví
 - Přijímá svět takový, jaký je. Když mu něco nesedí, tak s tím aktivně pracuje
 - Nečeká, že jeho problémy za něj vyřeší někdo jiný
 - Reflektuje, co svým chováním způsobuje
 - Víc dělá, než mluví
 - Baví ho poznávat svět
 
Zajímá se o sebe, o druhé a vůbec o život v celé jeho hloubce a šíří
- Zajišťuje, co potřebuje on sám, jeho rodina, škola, společnost a umí tyto potřeby skloubit
 - Váží si svoji práce i práce druhých
 - Rozumí, že některé věci nemůže obstát sám. Ví, že je součástí celku
 - Čerpá inspiraci a získává obohacení za spolupráce s druhými, vytváří společné projekty
 - Hledá čistá řešení, tzn. taková jsou nejen v jeho zájmu, ale jsou užitečná i pro zúčastněné
 - Respektuje dohodnuté principy spolupráce s druhými
 - Zná své místo ve společnosti
 - Dokáže ocenit různé úhly pohledu na jednu věc
 
