Projekty, Granty

Zkvalitnit výuku nám pomáhají

Anonymní dárci her, hraček a didaktických pomůcek, které pomáhají děti i žáky smysluplně rozvíjet.

 

Projekt     PRIM 

Úkolem projektu je pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pilotovat učebnici, která by mohla sloužit, jako podklad nového pojetí  výuku počítačové gramotnosti na 1. stupni základních škol.

Škola zařadila do svého Školního vzdělávacího plánu výuku robotiky s časovou dotací 1 hodina týdně. Metodickou a materiální pomoc (vybavení edukační robotikou WeDo 2.0 pro 1. stupeň základní školy) škole poskytla Technická univerzita v Liberci.

Předmět rozšiřuje a propojuje znalosti z technické výchovy a informatiky takovým způsobem, aby se žák stal více než jen uživatelem digitálních technologií.

 

Sponzoři

Drobní sponzoři z řad rodičů, přátel školy a firem se svými sponzorskými dary podílejí na obohacení logickými a strategickými hrami, s kterými si hrají i nejmenší děti.

Mateřská škola získala sponzorský dar od firmy SHT Servis s. r. o.. Prostředky sloužili jako příspěvek  pro děti účastnící se vícedenní akce mimo školu.

 

V mateřské škole rozvíjíme u dětí specifické oblasti  myšlení a základy dovedností, poznatků za pomocí zacíleného odborného přístupu (hraní matematických, strategických, logických her), na který navazuje další stupeň vzdělávání.

Jaké hry hrajeme? Sponzorský dar od firmy IMA s. r. o. Člověče nezlob se.

Při hře se naučí

  • respektovat pravidla hry (umí ctít pravidla v běžném životě)
  • postavit si svoji strategii hry, která by měla vést k výhře   (základy strategického myšlení, taktiky i soupeření; psychologický odhad spoluhráče)
  • umí vyjádřit svůj názor, poslouchat spoluhráče (rozvíjí si komunikační dovednosti)
  • početní představu řady čísel do 6, při výměně hrací kostky nejdříve puntíky a pak na kostce jsou číslovky (v mozku se připravují dráhy pro matematické myšlení)
  • kroužek Angličtina hrou naváže na znalosti dětí (první anglické počítání třeba dětí ve třídě)
  • respektovat názor jiných, prosadit si svůj (učí se prezentovat svůj názor a přesvědčit ostatní)
  • učí se chápat život (vítězit i prohrávat)
  • hrát poctivě

Třídy prvního stupně navazují již vyšším způsobem výuka Základů robotiky, programování.  Od hraní logických a stolních her (navazují na mateřskou školu) až po cílenou výuku již komplikovanějších strategických her.  Využíváme stavebnice Lego, robot Photon, stolní hry např. Scottie Go, děti se učí základům programování na tabletech iPad i na notebooku.

Škola získala grant  We are preparing for the future, we want to spend there the rest of our life, který byl vypsán firmou  ŠKODA AUTO a. s., která se stala sponzorem robotických didaktických pomůcek např. robot Photon, Scottie Go, aj.  Díky tomuto grantu výuka probíhá s moderními pomůckami.

Programování Pohotona, aby se pohyboval je lehké.

Učíme se základy programování pomocí stolní hry

Použití moderních technologií při výtvarné výchově

 

Od 1.9.2019 do 31.12.2020 plníme grant Šablony II. jejíchž cílem jsou aktivity zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zacílené na počítačovou gramotnost. Možností personálního posílení o školního asistenta pro základní školu a školní družinu, chůvu v mateřské škole. Aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT. Škola získala finanční prostředky pro nákup tabletů pro mateřskou školu (10 ks) a notebooků pro základní školu (10 ks). Žákům nabízíme řadu kroužku bezplatně, neboť jsou hrazeny z tohoto grantu.

ZŠ a MŠ T.Ježka Ralsko – Publicita projektu – šablony II

Škola získala grant Akademie digitální kompetence učitele ve spolupráci s AV MEDIA a. s. Tento grant umožní prohloubit vzdělání učitelů v oblasti ITC , ale i její nákup další ITC techniky (10 notabooků).

 

Pro snadnější včlenění dětí s cizí státní příslušností do české společnosti nám slouží Rozvojový program Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Podpora vzdělávání cizinců. Který pomáhá financovat jak speciální přístup pedagoga, tak slouží k obohacení fondu didaktických pomůcek využívaných zejména k rozvoji slovní zásoby, komunikačních dovedností.

 

Rozvojový program Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Podpora výuky plavání je využívána každoročně. Žáci druhé a třetí třídy vyjíždí na plavání jedenkrát za školní rok (jaro nebo podzim) na 10 lekcí plavecké výuky.

 

Škola je zapojena do celostátních projektů pro školy:

Mléko do škol

Tento projekt je uskutečněn pod záštitou a s finanční podporou Evropské unie a České republiky, kdy hlavním cílem projektu je podpořit spotřebu mléka a mléčných výrobků u dětí a dospívající mládeže. Garantem projektu v ČR je Státní zemědělský a intervenčí fond (SZIF).

Tento projekt pro nás uskutečňuje firma Madeta, která 1 x týdně od poloviny září do konce října dodává do naší školy 250 ml neochuceného mléka pro každého žáka.

Ovoce do škol

Projekt Ovoce do škol podporuje spotřebu ovoce a zeleniny u žáků prvního základních škol za pomocí evropských a státních dotací. Výrobky jsou dodávány přímo do naší školy po uzavření smlouvy s dodavatelem. Výhodou je, že žákům jsou poskytovány k svačině zdarma ve  škole, kam jsou dodávány 1x týdně. Ovocné přesnídávky tvoří převážně čerstvé ovoce (kiwi, kaki, banán, jablko, pomeranč, mandarinka), zelenina (ředkvičky, okurka, mrkev) a přírodní ovocné šťávy.